„INTELIGENȚA ARTIFICIALĂ – INOVAȚIE ÎN EDUCAȚIE ÎNTR-O LUME ÎN CONTINUĂ SCHIMBARE”
24–25 noiembrie 2025

UNIVERSITATEA „DIMITRIE CANTEMIR” DIN TÂRGU MUREȘ în parteneriat cu:
- Universitatea „Eqrem Çabej” din Gjirokastër, Albania
- Universitatea de Științe Sociale și Medicale din Varșovia, Polonia
- Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, Republica Moldova
- Universitatea de Sud-Vest „Neofit Rilski”, Blagoevgrad, Bulgaria
- Universitatea Çağ, Mersin, Turcia
EVENT LINK – November 24, 2025 – 10.00 A.M. « «
- PROGRAM – LAW SECTION (pdf.)↵
- EVENT LINK – LAW SECTION « «
- PROGRAM – PSYCHOLOGY SECTION and CONVERSION ON PSYCHOLOGY (pdf.)↵
- EVENT LINK – PSYCHOLOGY SECTION and CONVERSION ON PSYCHOLOGY « «
- PROGRAM – DENTAL MEDICINE SECTION (pdf.)↵
- EVENT LINK – DENTAL MEDICINE SECTION « «
- PROGRAM – GEOGRAPHY SECTION (pdf.)↵
- EVENT LINK – GEOGRAPHY SECTION « «
- PROGRAM – ECONOMIC SCIENCES SECTION (pdf.)↵
- EVENT LINK – ECONOMIC SCIENCES SECTION « «
- PROGRAM – QUALITY ASSURANCE IN EDUCATION and PROJECTS SECTION (pdf.)↵
- EVENT LINK – QUALITY ASSURANCE IN EDUCATION and PROJECTS SECTION « «
- PROGRAM – EDUCATIONAL SCIENCES SECTION (pdf.)↵
- EVENT LINK – EDUCATIONAL SCIENCES SECTION « «
Într-o lume marcată de transformări rapide, generate de progresul tehnologic și de interconectarea globală, educația se confruntă cu o provocare majoră: adaptarea la noile realități ale societății contemporane. Inteligența artificială nu mai este doar un concept științific sau un domeniu rezervat cercetării avansate; ea a devenit o prezență activă în viața noastră de zi cu zi, influențând modul în care lucrăm, comunicăm și învățăm.
În acest context, întrebarea esențială nu este dacă educația ar trebui să integreze inteligența artificială, ci cum poate face acest lucru într-un mod care să sprijine formarea unor generații capabile să facă față unei lumi aflate într-o continuă schimbare.
Educația, ca proces social fundamental, are misiunea de a modela indivizi autonomi, critici și creativi. Introducerea inteligenței artificiale în universul educațional deschide noi perspective asupra învățării personalizate, accesului echitabil la resurse și dezvoltării unor metode pedagogice inovatoare. Totuși, aceste oportunități vin și cu dileme legate de etică și responsabilitate socială, care necesită o reflecție atentă.
Astfel, tema propusă, „Inteligența artificială – inovație în educație într-o lume în continuă schimbare”, invită comunitatea academică la o dezbatere complexă privind echilibrul dintre tehnologie și umanitate, dintre inovație și valorile fundamentale, subliniind atât potențialul, cât și limitele acestui nou paradigme educaționale.



